Please reload

Recent Posts

מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

June 3, 2017

1/3
Please reload

Featured Posts

איך תנצלי את הקיץ למינוף העסק שלך?

יש לך בלוג? זה הזמן להכין אותו לשנה הבאה! 

במקום לחכות ליום שבו את מתכננת לכתוב את הפוסט הבא שלך, יש לך חופשת קיץ שלמה שבה תוכלי לכתוב כמה שיותר ולתזמן את הפוסטים לפרסום, או לחילופין להעלות אותם ברגע שאת תחליטי.

 

תחשבי כמה זמן, יזע ודמעות (לפעמים...) זה יחסוך לך בהמשך השנה, כשהכל כל כך לחוץ, עמוס ומלא בעשייה. נצלי את הקיץ ואת ההשראה שמגיעה איתו לכתיבה עמוקה, ארוכה, מלאה בתובנות, מדריכים, טיפים ודברים שבא לך לשתף את הלקוחות שלך. 

 

רכזי את כל הפוסטים במקום אחד (אל תשכחי לגבות!) ותתחילי לסדר אותם בסדר הגיוני, כלשהו. לדוגמה, יתכן ופוסט אחד הוא "קצת יותר מתקדם" מפוסט אחר, ולכן תוכלי לדעת מראש לפרסם אותו מיד לאחר מכן. דוגמה נוספת, לא פחות טובה, היא לנסות לשבץ את הפוסטים בהתאם לשנה, מה זה אומר? היכנסי לפה והבטיחי מקומך בשידור הלייב שבו אספר לך בדיוק על מה אני מדברת!

 

 

 

 בניית אסטרטגיה שיווקית לרבעון הראשון

אני יודעת, המילה אסטרטגיה היא די מפחידה, היא גם די מגבילה או לפעמים אפילו מעט מחייבת... אבל מה עם לקרוא לה "אסטרטגיה רבעונית?" נכון שמפלס הלחץ מעט יורד? אני בטוחה! בואי נתחיל בשלושה חודשים קדימה ונחליט שאנחנו מסתכלות רק עליהם. 

 

את שלושת החודשים הללו את יכולה כבר עכשיו לחלק לימי חג (כי ספטמבר-אוקטובר זה השיא) וימי עבודה, את ימי העבודה סמני על הלוח בצהוב, את ימי החג סמני בסגול - כך שיזכיר לך שאלו ימים שלא תוכלי, ככל הנראה, לבצע פעילת.

 

לאחר מכן הביטי על מספר ימי העבודה, ספרי אותם ורשמי את המספר בצד. בהתאם למספר ימי העבודה בפועל החליטי איזו פעילות את הולכת לקדם בימי אלה, זו יכולה להיות הרצאה, סדנה, מבצע, שירות או מוצר חדש - כל דבר שעולה על דעתך - רשמי את כל הרעיונות בצד מבלי לשפוט אף אחד מהם, פשוט רשמי. 

 

לאחר מכן הביטי בכל רעיון וחשבי, בכלליות, כמה זמן תצטרכי כדי להפיק את אותו הרעיון - שבצי לידו את מספר הימים הרצוי לדעתך ורק בשלב האחרון דרגי את הרעיונות שקיבלו את מספר הימים הזהה למספר הימים הפנוי בספטמבר מ-1 (לא בא לי על הרעיון הזה בכלל!) ל-5 (וואי, לא יכולה לחכות!), זה שיקבל את המספר הגבוה ביותר - הוא זה שיהיה מוצר הדגל שלך ברבעון הקרוב. 

כבר נשמע פחות מאיים נכון? :) 

 

יש רעיון? יש אסטרטגיה! 

בטח הבנת שלבחור את הרעיון שהכי עושה לך טוב בבטן זה לא מספיק, אלא שעליך לסלול את הדרך הנכונה הישר לתוצאה העסקית הרצויה לך. החלטת שאת יוצאת עם סדנה חדשה? רשמי לך בצד כמה משתתפים את רוצה, מה הנושאים שיעלו שם, איפה היא תהיה, כמה היא תעלה וכן הלאה וכן הלאה... 

 

לאחר מכן פתחי כל נקודה בנפרד - תמחור, מקום, פניה לאנשים, תכנים וכדומה, עשית את זה? מזל טוב! את לחלוטין בונה פה אסטרטגיה! נכון שזה מגניב? אבל זה לא הכל כמובן, ממליצה לך להתייעץ עם קולגות, לבצע סיעור מוחות, לבדוק היצע וביקוש ולבחון את כל אלה אל מול הרעיון הגדול שלך. הרבה פעמים התייעצויות ישימו אותך במקום הנכון עבורך, יחדדו לך מחשבות עמומות שלא ידעת איך לבטא והכי חשוב - יעניקו לך שקט נפשי ואישור פנימי להמשיך בפעילות. 

 

או, אבל רגע! כל זה לא יהיה שווה בלי שיווק נכון? עכשיו זה הזמן שלך להפוך את האסטרטגיה "היבשה" למגניבה ממש, שיווקית אם תרצי לקרוא לזה ככה :) 

תחשבי איפה נכון לך לשווק את הרעיון - באיזו פלטפורמה חברתית? כמה פרסומים ביום? בשבוע? בחודש? צבעים, גרפיקה, אולי סגנון כתיבה ייחודי? חשבי על כל הצבעוניות שיש מאחורי הרעיון. 

 

יש לך את זה? מעולה! פתחי את היומן ותתחילי לתזמן את הפעילות השיווקית הבאה שלך - פוסט בבלוג, פוסט בפייסבוק, צילומים לאינסטגרם, הקלטת וידאו, יצירת קשר עם גרפיקאית (או ליצור לבד) - הכיני את עצמך עכשיו ואת כל האדמיניסטרציה לזמן הנכון. כל עוד יש לך זמן ואת נמצאת פחות בעשייה, נצלי את הזמן היקר הזה כמו שצריך. תכיני תשתית נפלאה לרבעון הראשון של השנה החדשה שלך בעסק. פייר, אותי זה כבר מרגש!

 

אז מה הצעד הבא שלך? 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
כל הזכויות שמורות לרותם יחזקאל 2017
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
054-6690223