Please reload

Recent Posts

מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

June 3, 2017

1/3
Please reload

Featured Posts

איך בונים דף נחיתה?

מה זה דף נחיתה?
דף נחיתה, באנגלית Landing page הוא למעשה דף "שנוחתים בו" (או כאלה "שנוחתים עלינו" לבד, ואתן בטח מכירות מכל מיני אתרים שקופצים לנו דפים שלא ביקשנו לפתוח...). אם ננסה לחדד את זה - תוכלי לדמיין מעין "מיני סייט" שבו את יכולה לרכז את הפעילות, השירות או המוצר שאת משווקת בצורה תמציתית, ברורה וכזו שתגיע לקהל היעד הרלוונטי עבורך. 

למעשה היום אנחנו פחות ופחות נפגשים באתרים "מיושנים" כאלה שיש בהן אין סוף של תפריטים ותתי תפריטים, שכבר לא ברור מי את ומה את מנסה לומר, וכאן - פורמט דפי הנחיתה נותן טוויסט אחר, משב רוח מרענן. פתאום גם במס' מילים מצומצם וכמה תמונות את יכולה לספר עליך ועל העסק שלך. 

אבל זה לא הכל. דף נחיתה מאפשר לך "ללכוד לידים", מתעניינים במוצר או בשירות שלך - על ידי השארת פרטי הלקוח אצלך בדף הנחיתה, כך שתוכלי לחזור אליו/אליה בכל עת. וכאן למעשה, נכנס היתרון הגדול ביותר עבורך - עוזר שיווקי שעובד בשבילך 24 שעות ביממה מבלי שתבקשי, כבר נשמע טוב לא? :) 

 

זה נשמע כמו פלייר שהייתי מקבלת פעם בדואר... 
נכון! בדיוק זה!

תדמייני פלייר שמסתובב ברשת 24/7 מבלי שתבקשי כאמור, או שתגידי לו לעשות כן. מרגע שהעלת אותו לרשת, הוא שם (ודי לנצח האמת, עד אשר תחליטי למחוק אותו...).

מאחר ושיטות השיווק של פעם פחות עובדות (וגם דורשות יותר מאמץ וכסף האמת), דף נחיתה היא האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורך נכון לכתיבת מאמר זה. 

 

איך בונים דף נחיתה?
הבנייה עצמה, על אף שזה נשמע מאד טכני ולא ברור, היא יחסית פשוטה. ואם לא די בכך, יש היום המון פלטפורמות לבניית דפי נחיתה בקלות ויעילות. אני לדוגמא, מעבירה סדנאות לבניית דפי נחיתה באמצעות מערכת V.I.PLUS, שהיא מערכת מצוינת, ידידותית, אטרקטיבית ולמעשה לא מפסיקה להתחדש. אם תרשמי בגוגל "איך בונים דף נחיתה" או רק את המונח "דף נחיתה" תוכלי לגלות עולם שלם של מערכות דיוור שמאפשרות את הבנייה דרכן וכך חוסכות את החשש מבנייה עצמית או התעסקות בפן טכני שלא תמיד יש לנו מושג מה הוא רוצה מאיתנו... 

 

אוקיי, הבנתי. יש לי דף נחיתה. מה עכשיו? 
או, עכשיו מתחילה החגיגה האמיתית! עכשיו את צריכה לחשוב טוב טוב מה לכתוב בו, איך לכתוב, אילו תמונות לשים, איך לשבץ את הכותרות, באילו תוספים להשתמש כדי לייחד את הדף, או כדי לפשט אותו? בקיצור, עכשיו את צריכה למלא אותו בתוכן שיצעק אותך. לא תמיד זה פשוט, אבל עם הטיפים שאתן לך כעת - את ללא ספק הולכת לעשות עבודה נפלאה! 

 

מה כדאי לכתוב בדף נחיתה?
רגע לפני הכתיבה, חשוב לי לומר כמה דברים על העיצוב.

הקפידי על כך שצבעי דף הנחיתה יהיו נעימים לעין. פחות אדום בוהק או סגול מנצנץ עם כתב כחול. זה לא ברור, זה לא קריא, וזה לא תמיד משדר את מה שאת רוצה. בכלל, ממליצה לבנות טמפלייט שעליו תבני את כל דפי הנחיתה הבאים שלך, כך שתצרי מיתוג לעסק שלך, גם בפן הזה, כדי שבפעם הבאה כשאתקל בדף נחיתה שלך, אדע שהוא שלך מבלי אפילו לקרוא אותו. 

זה אומר שצבעי הדף אמורים לבטא את הלוגו והמיתוג אותו בחרת לעסק שלך. 

לגבי תמונות - השתמשי בתמונות מגניבות, כאלו שלא תמיד יש להן קשר ממשי למה שכתבת, אלא אם אני חושבת עוד 2 שניות ומבינה את הקשר. שיהיה קליל, מגניב, כזה שיגרום לי לרצות לקרוא אותו, כן - גם מקצועות "כבדים" אפשר ורצוי להקליל, זה מנגיש אותך בצורה טובה יותר. 

 

לגבי הכתיבה, ממליצה להשתמש בטיפים הבאים: 

📌 השתמשי בכותרות מושכות וברורות, כך שיספיק מעבר מהיר על העמוד כדי להבין מי את, מה את רוצה ולמה שאשלם דווקא לך? 

📌 הסבירי ללקוח, במילים פשוטות - מה הוא צריך לעשות אם הוא רוצה להכיר אותך או לרכוש ממך, והכי חשוב - מה יצא לו מזה אם ישאיר את הפרטים שלו מטה?
📌 השתמשי בשפה פשוטה ועניינית, בגובה העיניים מה שנקרא. עדיף להמנע משימוש במילים מקצועיות, לעיתים הרצון להראות מבין ומומחה בתחום, רק מרחיקה לקוחות שאין להם מושג מה זה "טיפול בטראומה באמצעות NLP", הם בסף הכל רוצים לחזור לחיים שלהם, וכמה שיותר מהר.
📌 כמובן שתמונות מסדנאות קודמות או תיאור המוצר ישלימו את החוויה ויהפכו את הדף לטוב הרבה יותר. עדיף בחלק זה לא להשתמש בתמונות חינמיות מהאינטרנט שכולם משתמשים בהן, ואם כן - לנסות ולחפש (ממש לנבור) עד שתמצאי את התמונה החינמית החדשנית ביותר (ואז תספרי כמה שעות וגם זה יעבור...)
📌 את עורכת סדנה? או מפגש ארוך? תכתבי בדיוק מה הולך להיות! תפרטי עד כמה שניתן, יתכן שפתאום המחיר לא יראה כל כך יקר, או לפחות יחשב כשווה ערך (דוגמא לפירוט הלו"ז תוכלי לראות ממש פה).
📌 הישארי ממוקדמת ותמציתית. אני יודעת שאמרתי את זה כבר כמה פעמים, אך זה חשוב. דף נחיתה לא יכול להיות ארוך מידי. זה מתיש, וזו לא המהות שלו. בבקשה השתדלי להוציא דף נחיתה שלא צריך לגולל בו יותר מידי, זה מעייף ולא נכון. תקראי לזה אתר.
📌 מי שמכירה אותי יודעת שאני בעד הוספת המחיר. אין שום סיבה להסתיר, מי שמתאים לו - ישלח ויגיע, ומי שלא - אני מעדיפה שלא להתמודד עם "שיחות מכירה". יחד עם זאת, יש לגמרי מקצועות שלא ניתן לפרסם מחיר כמו ליווי אישי, ליווי נפשי ואימון אישי - אלה דורשים בדיקה מעמיקה יותר, אך אם המפגש הראשון הוא בתשלום - צייני כמה יעלה לי, אל תבקשי ממני להתקשר אליך או שאת תתקשרי אלי ותספרי לי כמה הוא עולה. אין לי כוח, זמן או סבלנות לזה. וכולנו כאלה, אם אין לי מספיק מידע עכשיו - אמשיך לחפש אותו אצל הקולגות שלך...
📌 ספרי לי אודותיך, לא בהרחבה. הדגישי את מה שחשוב ועשי זאת הכי טוב שאת יכולה.

📌 השתדלי להקליל עוד יותר, דווקא את החלק המשעמם של "הפרטים הטכנים" - איפה, למה, כמה ואיך. תנסי תמיד לדמיין מה הלקוח ממול שואל (לעיתים זה "טוב הבנתי! כמה זה עולה לי?"), כמה זמן תמשך הסדנה (ופה אפשר להתלוצץ על הבישולים לשבת או על הזמנת מקום במסעדה מראש, במידה והסדנה מקיימת בימים חמישי/שישי) וכמה רחוק אצטרך לנסוע (במקום לכתוב "מיקום:" תוכלי לרשום "את בטוחה שזה 5 דקות הליכה מעזריאלי? אני באה עם נעלי עקב!"). 
📌 המלצות עובדות תמיד, ממליצה להוסיף ככל שיש. 

 

ממה עדיף להמנע בבניית דף נחיתה? 
תחילה (אם כי אנחנו כבר לקראת הסוף), חשוב לי לציין שכל מה שאני כותבת או מסבירה הוא בגדר המלצה בלבד, לא כל מה שאני חושבת שהוא נכון - הוא אכן נכון עבורך. 

בכלל, אני תמיד ממליצה לשמוע ולחקור ולהחליט מה המודל שעובד נכון בעסק שלך, וכמובן - תמיד להשתפר ולהשתנות, זה חשוב. 

אז ממה כן עדיף להמנע, את שואלת? 
 

כמה דברים שלי, אישית, מפריעים כשאני סוקרת דפי נחיתה:

📌 הרבה פעמים אני נתקלת בחלק הזה שנקרא "למי לא מתאימה הסדנה" - ובכן, איך לומר זאת במילים פשוטות? אני לא מחבבת את זה, בכלל זה. ראשית, משום שתמיד יגיעו אנשים שיפריעו, שלא יתעניינו, שיודעים הכל, שלא ברור למה הם באים... שנית, כי זה מנסה לייצר פסיכולוגיה הפוכה שכבר לא עובדת (בטח לא כשכולם נראים אותו הדבר...) ושלישית - אם אני חושבת שאני יודעת הכל אבל עדין בא לי לשמוע אותך? כרגע די פספסת אותי, וחבל. בקיצור, עדיף להמנע מכלי הסלקציה הלא ברור הזה. אם חשוב לך לדייק את קהל היעד - הקפידי על הפסקה שבה תספרי למי כן מתאימה הסדנה, כשאנחנו חיוביים אנחנו תמיד טובים יותר :)

📌 אל תמציאי המלצות. כן, פגשתי המון כאלה. זה די מביך ומרוקן מתוכן את כל האותנטיות שניסית לייצר. עדיף לא להשתמש בהמלצות, מאשר מכאלה שאינן אמיתיות. זו לא בעיה לברר זאת, פשוט המנעי מזה. 

📌 שוב, מה לעשות, זה חשוב (!), אל תספרי יותר מידי. אל תכתבי יותר מידי, תהיי ברורה ומדויקת. אל תגרמי לי להתעייף רק מגודל הגלילה עוד לפני שקראתי מי את ומה את רוצה. 

📌 בבקשה ממך, אל תסתירי את המחיר אי שם בסוף ואל תספרי כמה זה עלה פעם עם כל מיני איקסים. לא פעם הייתי צריכה לחפור בדף נחיתה שניות ממושכות כדי להבין כמה זה באמת עולה לי. זה לא נחמד, לעיתים זה עלול להתיש את מי שמנסה להבין מה רוצים ממנו, וגם זה, אגב, כבר די דומה לשאר. תהי דוגרית, כבר אמרתי שמי שרוצה לבוא - יבוא, נכון? 

📌 הימנעי משיטות כאלה ואחרות של אנשים שמספרים לך איך דף נחיתה צריך להראות. הופה! שמתי לעצמי מקל בגלגלים, אבל היי - זה בדיוק מה שאמרתי קודם. אל תתייחסי לשום מדריך, מאמר או אדם, גדול ככל שיהיה, כאורים ותומים. את יודעת מה הכי טוב לעסק שלך.

 

יקירתי, תכתבי מהלב, מהמקום הכי אמיתי שלך. אם נראה לך נכון לשים כותרת סגולה עם כתב תכלת, לכי על זה! העיקר שאת האמיתית תצא שם, ולא מישהי אחרת שאמרו לה מה לעשות. ובזה יקירתי, מסתכמת כל התורה על דפי נחיתה. בסופו של דבר, הכי חשוב שתישארי מי שאת. זה עובר הכי טוב, מבטיחה לך! 

 

לא הבנתי כלום!
זה בסדר, יתכן וגם אחרי ההסבר הארוך הזה את עדין לא מבינה מה זה דף נחיתה ואת החשיבות שלו, ולכן בהחלט ממליצה להצמד לבעל מקצוע שקצת מבין ויוכל להקל עליך את הנושא הזה.
אפשר כמובן להפגש בסדנאות שלי או 1:1 ולבנות את זה ביחד, אני אשמח להכיר אותך, כרגיל, תמיד!

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
כל הזכויות שמורות לרותם יחזקאל 2017
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
054-6690223