Please reload

Recent Posts

מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

June 3, 2017

1/3
Please reload

Featured Posts

חווית משתמש בעולם החדש

June 19, 2017

מה הצרכן החדש באמת רוצה? 
לאחרונה סיימתי לקרוא את הספר המופלא של קיט יארו "הצרכן החדש - מה הוא רוצה?" ונזכרתי בפוסט ההוא שרציתי להעלות כבר מזמן, זה שמדבר על חווית משתמש ייחודית, מגניבה, מקורית וכזו שמשאירה חותם על הלקוח. חווית משתמש, מבחינתי, זה הרבה יותר מקורס של כמה חודשים, זו הסיבה לזה שאני אעשה קניות דווקא במקום X ולא במקום Y. זו התחושה שאני מקבלת מהמקום, ה"וייב" אם תרצו, הנוחות, השירות או אולי זה שאני יכולה לשבת בבית ולהזמין עד אלי את מה שאהבה נפשי? לא יודעת מה זה בדיוק, אבל זה הדבר הזה שקיים לארגונים וחברות מצליחות בארץ ובעולם.

 

קחו לדוגמה את "איקאה" - וואוו איזו חווית משתמש! למי מאיתנו שמכור לכלי בית ועיצוב פנים, לא יכול שלא להתפעל בכל פעם מחדש שהוא נכנס לחנות. החדרים המזמינים, פינות החמד הקטנות, הריהוט המשלים - כל אחת מאיתנו תוכל בקלות להתחבר לבית שהיא מצאה שם, כי היא חווה אותו דרך קירות הגבס, דרך המחשב פלסטיק ואפילו דרך התנור שלא עובד. זה קטע שדווקא במקום כל כך "מפעלי" יש תחושה של בית, וזו גבירותיי- חווית משתמש.

 

החוויה שלי ושלך הן שונות, אך איקאה מאפשרת לנו להרגיש חלק מהדבר הגדול הזה, וזה מה שאני רוצה - אני רוצה להרגיש נחשקת, כזו שרודפים אחריה על מנת שאקנה את מה שנכון לי, רוצה להרגיש חלק מהמסע הזה, מהחברה או הארגון שמהם אני רוכשת, רוצה להיות שותפה לכל תהליך גאוני שהם עושים. ונחשו מי עשו את זה לאחרונה (ממש ממש לאחרונה) בצורה מדויקת להפליא? כן! וויז!!! 

 


 Waze משנה את כללי המשחק
יארו המדהימה כותבת בספרה "הצרכן החדש - מה הוא רוצה?" בעמוד 16 "הצרכן האינדיבידואליסט של ימינו נענה למשווקים שמכבדים, מעריכים ומשרתים אותו. עברו הימים של "שיווק למעריצים", כאשר המותג היה המלך והצרכנים נהרו לרכוש את הדברים שהעריצו. הצרכן רוצה להיות הכוכב - במובן אישי מאוד. המפתח למגניבות הוא לגרום לצרכן להרגיש שהוא מגניב - וחכם - משום שבחר במותג שלכם. אתם מפגינים הערכה לצרכן כשאתם מזמינים אותו לקחת חלק". כן, בדיוק כך - ברגע שהצרכן מוזמן לקחת חלק במיזם בפרויקט, בקהילה המטורפת הזו נוצרת למעשה מעורבות, והיא הדבר החשוב ביותר בעולם החדש.  

 

השבוע, כשהדלקתי את ה"וויז" כהרגלי (לנווט אני לא בדיוק יודעת...) קיבלתי הודעה מרעישה לפיה וויז מאפשרת לנו (לנו!!!) להקליט את ההנחיות הקוליות ולעשות שימוש בקול שלנו כשאנחנו נוסעים בדרכים. שוס היסטרי, יש דבר יותר מגניב מזה? ברור שיש! אבל באותה נקודת זמן התלהבתי בטירוף. נכון, עדין לא ישבתי להקליט את עצמי ולהאזין לקולי הערב כשאני עולה על כביש 6, אך זה לחלוטין תפס אותי.

 

וויז הענקית, הגדולה, המגניבה - רוצה שאקח חלק, שאשתתף, שתהיה לי חווית משתמש נהדרת. הרי, זה מעבר לתפעול האפליקציה והטכנולוגיה, אם נביט על "חווית משתמש" שאינו מגיע בקשר ישיר לטכנולוגיה - נבין שזה בדיוק זה. לוויז חשוב לשמוע אותי, שיהיה לי קל, שיהיה לי מגניב, שארגיש חלק ממשהו גדול. היא מעניקה לצרכן החדש בדיוק את מה שהוא רוצה - להרגיש חלק, להיות מעורב.  

 

 

מה זה בכלל חווית משתמש? 
כפי שכתבתי מעלה, בעידן הנוכחי אנו מקפידים לשייך את מונח "חווית משתמש" לטכנולוגיה (אפליקציה או אתר בעיקר), אולם חווית משתמש היא פונקציה של החוויה אותה הצרכן עובר כשהוא רוכש את המוצר או השירות שלכן, ולאו דווקא רלוונטית רק לאפליקציה אותה בניתן, אם בכלל.

 

יש לכן חנות פיזית? מעולה! מתי בפעם האחרונה שמתן לב לאסתטיות שלה, לנראות שלה, לתחושה שהיא משדרת? מי מכן נכנסה למקס סטוק רק כדי לקנות צבעים ויצאה עם עגלה של 500 ש"ח? זו חווית המשתמש האדירה ש"מקס סטוק" יודעת לייצר! את רוצה להיכנס רק לרגע אחד, ויכולה להשאר שם יממה שלמה... יש שם תחושה ששם, הכל אפשרי, אז נשארים.

 

מתי בפעם האחרונה חידשתן משהו בעסק - את האתר שלכן, ה-COVER בפייסבוק או סתם יצאתן עם שירות מגניב וחדש? האם בדקתן עד כמה את "נוחה" לצרכן? אם יש לכן חנות וירטואלית זה חשוב! מתי בדקתן לאחרונה אם חווית הקניות ברשת היא נוחה ופשוטה ללקוח? אולי יש באג שמרוקן את העגלה בכל פעם מחדש, דבר שגם הורס את החוויה וגם עלול להביא להפסד של לקוח פוטנציאלי? אולי אתן בכלל ממוקמות בפינה צדדית מאחורי בניין 15ב דלת שמאלית בצבע אדום? זה לא נוח! לא לי כלקוחה לזכור, ולא לכן - להסביר כל פעם מחדש איך מגיעים אליכן...

מתי הענקתן ערך אמיתי ללקוחות שלכן? תעשו זאת, ותעשו זאת מהר - תעניקו להם חוויה שהם לא ישכחו, שהם ירגישו - נכון - חלק ממשהו גדול. 
 

מאיפה מתחילים? 
זה לא חייב להיות גדול או רועש מידי, יש לכם עסק למשקאות בריאות? עשו תחרות לבחירת שמות למשקאות הקיץ - הזוכה יזכה במנת שייק אחת שבועית והשם שבחר הוא זה שיופיע בתפריטי הדוכן, יש יותר מעורב מזה? יש לכם אולי רעיון להרצאה חדשה, אך אתם לא בטוחים אם זה הזמן לצאת איתה (לדוג' - התמודדות עם גמילה מחיתולים בחורף)? תשאלו את הלקוחות שלכם! תעלו סקר, תנו להם לענות, להגיב, להשתתף ולשתף - אין לכם מושג איך הם ירגישו אם ההרצאה כן תצא לפועל כי הם גרמו לזה לקרות.

 

יש לכם עסק לסטיילינג? נסו למצוא חנות סופר מגניבה שתוכל להעניק שעתיים שקטות ריקות מאדם עבור הלקוחה שלכם (אגב, זה לא חייב להיות כל כך יקר אם מבררים מול בית העסק מתי השעות השקטות אצלו...). יש עוד כל כך הרבה רעיונות ואפשרויות, שכל שנותר לכם הוא להחליט שבא לכם לשפר את חווית המשתמש שלכם. אז אולי לא תוכלו להעניק לו את האופציה להקליט את מבצעי הקניון בקול שלו, אבל היי - לפחות תגרמו לו להרגיש חלק ממשהו גדול :)

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
כל הזכויות שמורות לרותם יחזקאל 2017
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
054-6690223