Please reload

Recent Posts

מה בין Cupcake לשיווק העסק שלך?

June 3, 2017

1/3
Please reload

Featured Posts

להתחדש, להתחדש, להתחדש...

חשיבות החדשנות בעסק 
ביום בהיר זה קרה. הבנתי שאני רק מתעסקת בעסק ולא מתפנה לפיתוח העסקי שלו. כל כך הרבה פעולות יומיומיות, לעיתים כאלה שלא בא לנו לעשות, גוזלות מאיתנו זמן עבודה יקר. כמה יקר? יקר מאד, כזה שיכול להקפיץ את העסק שלך כמה מדרגות למעלה. חדשנות בעסק הוא פרמטר חשוב, חשוב מאד הייתי אומרת. אם את בעלת בוטיק לטרנדים חמים ולא הבאת את "מה שכולם מדברים עליו" בזמן, את עלולה להפסיד את התואר של זו "שיש אצלה הכל, ותמיד". וזה לא התואר, כמו הנראות שלך כלפי חוץ - נשארת מאחור, אולי מיושנת (בעולם שבו כל שבוע הכל מתחדש) וכזו שמתעסקת בתפל, ופחות בעיקר. אז מה זה העיקר, את שואלת? העיקר הוא להמשיך לפתח את העסק.

 

פיתוח עסקי גם בעסקים קטנים?
בטח! ברור! בעיקר, הייתי אומרת.

זה שיש לך מוצר או שירות דגל, לא אומר שאת לא צריכה להמשיך לפתח ולהתפתח בעסק שלך. הרי בנינו, אף אחד לא ממציא את הגלגל מחדש. מי היה מאמין, שלפני כמה שנים טובות, השפורפרת הזו, תתחבר לסמארטפון שלנו? מי בכלל ראה את זה קורה? ומה בסך הכל קרה, אגב? חזרו 20 שנה אחורה, נצמדו לפריט וינטאג', יצרו אותו מסיליקון או כל חומר נעים למגע אחר וקישרו אותו להיום - לעולם של היום, לסמארטפון שלנו. אה!!! איזה מגניב!!! אז זהו, שלא. אם נפרק את זה - נבין שזה בסך הכל ניסיון שיווקי (מוצלח למדי!!!) לרקוד לנו על הרגש (מי מאיתנו שמתחבר לפרטי וינטאג') ובמקביל על הנוחות במשך שיחה בטלפון, כך שנוצרה סוג של אוזניה ענקית, אבל מה זה מגניבה?

 

 

לאומי קארד עשו את זה בענק 
בטוחה שהספקת לראות בחודש האחרון, לפחות פעם אחת, את הפרסומת של לאומי קארד, לפיה ניתן לבחור את הקוד הסודי לכרטיס האשראי. טה דאם! לאומי קארד מצאו "פריצה", וניצלו זאת בצורה הכי טובה שראיתי בזמן האחרון. אם אתן יודעות או לא - בקרוב כל מערכת הסליקה בארץ תהפוך להיות זהה לזו שבחו"ל - מכשיר שמחייב אותך להקליד את הקוד הסודי על מנת להמנע מכשל עסקאות (כרטיסים גנובים וכדומה). עכשיו בנינו, מי זוכר את הקוד הסודי? אני אישית משננת אותו לפני היציאה לחו"ל ובזה זה נגמר. אבל אז, באה לאומי קארד הגדולה (אני חייבת להודות שיש לי חולשה לשיווק שלהם) ומצאה רעיון! ואנחנו כבר יודעות שזה לא משהו חדש, אבל זה חדשני. פתאום אפשר לבחור את הקוד הסודי לבד! למה? כי בעוד מספר חודשים זה מה שכולנו נרצה, כשנתחיל להתבלבל בחנויות ונאלץ לרוץ לסופר פארם להוציא כסף, כי אם אני לא זוכרת את הקוד לתשלום, איך אזכור אותו לכספומט? בקיצור, ללא ספק, לעניות דעתי, מדובר במוצר נפלא (שככל הנראה יפחית את הפניה, במקביל, לשירות הלקוחות על שחזור קוד סודי...) שיצא בדיוק בזמן. בלי לחכות, בלי להתמהמה. בלי להמציא שום דבר חדש - אלא לדבר לרגש (אני לא זוכרת כלום!!!!) ולהרגיע אותו. מי צריך יותר מזה? :) 

 

אבל אין לי סכומי עתק להשקיע בפיתוח עסקי, מה לי ולזה?
נכון, לא תמיד נוכל לפתח את העסק ברמות הגבוהות ביותר שנרצה, בעיקר בשל שיקולים כלכליים. אולם, זה לא אומר שלא תוכלי להפוך את העסק שלך לחדשני ומעניין. את קוסמטיקאית? מעצבת ציפורניים? שבי על היוטיוב או סרטונים בפייסבוק, בד"כ רוב "הטרנדים" מגיעים משם, תהי הראשונה בארץ שהביאה את זה. את מעצבת עוגות? תעקבי אחרי אנשים עם שם דבר בעולם - הם בד"כ מעצבים את "תרבות האפייה" מידי שנה, קחי את הרעיון שלהם ותהפכי אותו לישראלי, כזה שימכור פה, שיחדש. את מעצבת תכשיטים? תחרשי על פינטרסט וחבריו, שם תמצאי את ההשראה החדשה שלך שמכתיבים "האנשים הנכונים", ובשילוב עם הטעם הישראלי תצרי פה קו חדש לגמרי שיפיל לסתות. את מאמנת אישית? בדקי וקראי בספרות אודות מחקרים התנהגותיים חדשים שיוכלו לתרום לבלוג שלך או למאמרים שאת כותבת בעסק. את עורכת דין? שבי וכתבי על השינוי הגדול בנקודות הזכות להורים עובדים. חפשו מה קורה בשוק וכתבו עליו, תרגשו אותו למוצרים ושירותים, שימו שם את החותם שלכם (בכל זאת, חייב להיות יצירתי) ותוציאו את זה לעולם!

 

יש עוד בעיה, אני לא יצירתית...
כמות הפעמים ששמעתי את זה מהלקוחות שלי (יצירתיות בטירוף!!!) היא כל כך גדולה, שאני כבר לא יודעת אם יש דבר כזה אדם לא יצירתי. 

נכון, לא לכולם זה הולך בקלות, לא לכולם זה תמיד נראה הכי טוב שיש - אבל זה המקום להיעזר באנשי מקצוע, במעצבי מוצרים, במעצבת גרפית, בציירת, פסלת, תופרת או כזו שממש טובה בכתיבת תוכן. אם יש לך רעיון - אל תחכי איתו יותר מידי, צאי איתו החוצה, תממשי אותו ואם צריך תעזרי באנשי מקצוע וסיעור מוחות. רק את באמת יודעת מה נכון לעסק שלך, את פשוט לא תמיד יודעת איך - נצלי את המדיה החברתית, הגיעי לאנשים שיצליחו לפתח ולקדם אותך. צאי החוצה, חפשי השראה במקומות הכי פשוטים (רמז - מקלחת, הכי!), תתחילי לכתוב, תצטרפי לסדנאות כתיבה, תתחילי לצלם, לצייר, לצבוע. אין לך מושג מה זה עושה, קודם כל לנפש וכמובן לפן היצירתי שבך. 

 

מאיפה מתחילים?

תתחילי בסריקה עולמית אודות העסק שלך, חפשי את הצורך החדש של האנשים. קראי בפורומים ובלוגים, נסי לתפוס את השאלות שמגיעות אליך מהלקוחות שלך, אתרי את המקום שבו הלקוחות שלך מחפשות חיזוק ונסי לקשר את זה למשהו שקורה ברגעים אלה ממש בתחום העיסוק שלך, או בעולם בכלל. השילוב בניהם יניב לך שלל רעיונות ראשוניים שאיתם תוכלי לדהור קדימה. 

 

לא הבנתי כלום!
זה בסדר, לא תמיד האסימון נופל מיד. ממליצה לך לחזור ולקרוא את הפוסט הזה שוב ושוב, היצירתיות, החדשנות והעשייה כבר תתפרץ ממך לבד. 
אפשר כמובן להפגש איתי 1:1 ולבנות את זה ביחד, אני אשמח להכיר אותך, כרגיל, תמיד!

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
כל הזכויות שמורות לרותם יחזקאל 2017
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
054-6690223